Kirándulás kerékpárral

• Kirándulás kerékpárral időpontja: 2015.06.15.
  • Rendezvény helyszíne: Hajdúszoboszló, Aqua Park; 4200 Hajdúszoboszló, Szenti István Park 1-3.
  • Rendezvény résztvevői: 100 fő tanuló és 10 fő szakmai megvalósító
  • A rendezvény célja: tanórán kívüli, szabadtéri mozgásos tevékenységek biztosítása a tanulók részére
  • Programok:
    • 07:30 – 08:15 OSZTÁLYFŐNÖKI ÓRA: BALESETVÉDELMI OKTATÁS, KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉS SZABÁLYAINAK MEGBESZÉLÉSE
    • 08:25 – 09:10 OSZTÁLYFŐNÖKI ÓRA: ALAPVETŐ HIGIÉNIAI SZOKÁSOK MEGBESZÉLÉSE, STRANDOLÁS VESZÉLYEI, BALESETEK ELKERÜLÉSE
    • 09:10 – 10:00 KERÉKPÁROZÁS A HAJDÚSZOBOSZLÓI AQUA PARKBA
    • 10:00 – 12:00 AQUA PARK, STRANDOLÁS
    • 12:00 – 13:00 EBÉDELTETÉS CSOPORTONKÉNT
    • 13:00 – 14:00 ÉLMÉNYFÜRDŐZÉS
    • 14:00 – 15:00 STRANDFOCI, VÍZILABDA, VÍZI RÖPLABDA
    • 15:00 – 16:00 ÉRTÉKELÉS, JUTALMAZÁS
    • 16:00 – 17:00 KERÉKPÁROZÁS HAZA
  • Beszámoló a programról:

A reggeli órákban lázas készülődés volt jellemző a felső tagozatra. Ma azok a tanulók is kerékpárral érkeztek iskolába, akik egyébként nagyon közel laknak, vagy a szüleikkel szoktak érkezni autóval. Külön irányításra és szervezésre volt szükség a kerékpártárolóknál.

Fél nyolctól 9 óráig osztályfőnöki órákat tartottunk, melyeken részletesen megbeszéltük a ránk váró 12 km-es kerékpározás alapszabályait, követési távolságokat, utazási sorrendet. Alaposan megbeszéltük azokat a helyzeteket, melyek előfordulhatnak és bajt okozhatnak út közben. Az osztályfőnöki órák előkészítő munkájának fontos témája a strandolás alapvető higiéniai szabályainak és a balesetmentes strandolás elveinek tisztázása volt. Jellemzően maguktól képesek voltak tanulóink a szabályok megalkotására, melyeket már csak betartani kell majd a nap folyamán.

Évfolyamonként, 5 perces késésekkel indultak útjukra a csoportok, elől és hátul kerékpáros felnőtt irányítással, kísérettel.
    Sem baleset, sem meghibásodás vagy technikai akadály nem hátráltatta a csoportokat. A kerékpáros túrát autóval két pedagógusunk és egy polgárőrautó kísérte, mely segített Hajdúszoboszlón a kereszteződésen való biztonságos áthaladásban is.

10 órára mindannyian átértünk Hajdúszoboszlóra a Hungarospa Gyógyfüdő Aqua Parkjába. A csúszdaparkban a helyi személyzet irányítása mellett kollégáink is folyamatosan szervezték, hogy egyenletesen terheljék a rendelkezésükre álló csúszdákat. Így a balesetveszélyes helyzeteket és a hosszadalmas várakozásokat megelőztük.
    Mindig felszabadítóan hat a tanulókra a közös játék. Mi, pedagógusok is más környezetben vagyunk ilyenkor velük, a kommunikációnk is szabadabb. Jót tett mindenkinek ez a délelőtt és az ebéd (rántott szelet sült burgonyával, limonádé) melyet kis csoportokban bonyolítottunk, hamar fogyott.

Ebéd után kettőig folytatódott az élményfürdőzés, majd 14 órától versenyeket szerveztünk Zsolti bácsi irányításával. Hamar megalakultak a csapatok a strandfocira, vízilabdára, vízi röplabdára. Zsolti bácsi a strandfocit irányította, a vízi röpinél Erzsike néni adta a hangot, a vízilabdát pedig kissé szabadabb szabályokkal Rita néni vezette. Roppant lelkes versenyzés volt.

16 órára az értékelésen is túl voltunk. Most kellett csak igazán összeszedni az erőnket, mert a víztől elfáradt testünkre még 12 km-nyi fegyelmezett kerékpáros hazaút várt. Szerencsénk volt, mert bár az eső nem esett, de felhők adtak hűs árnyat az utazáshoz. A szélnek ugyan itt-ott neki kellett támaszkodnunk, és alaposan el is pilledtünk mindannyian, de rendben, szépen tudtunk tekerni és így biztonságban hazaértünk.