Bringás vándor 2022

A már jól összeszokott tavalyi társaságunk most a Felső-Tisza-vidékét fedezte fel. Egy hosszú vonat út után megérkeztünk Fehérgyarmatra, ahol elfoglaltuk szállásunkat majd kiosztották biciklijeinket és a hozzá tartozó felszereléseket.

Egy kis pihenőt követően elindultunk Tivadarba, utunk során megnéztünk egy kilátót és a Tisza vizében pancsolhattunk egy kicsit.

Másnap Penyige volt az úticélunk. Útközben megtekinthettük Cégénydányádon a Kölcsey-Kende kúriát, ahol megismerhettük a két család és a ház történetét. Ezen kívűl pedig két templomot is láthattunk, a gyügyei református templomnak kazettás mennyezete volt, a szamosújlaki temlombelső pedig különleges kékre volt festve.

A szállásunk a Szenke-tó mellett volt, ami miatt pár vízparti madarat is láthattunk.

A harmadik napon Tivadarra kellett eljutnunk. Aznap megnéztük a Túristvándi vízimalmot, a

Túr-bukógátját, a Móricz emlékházat Tiszacsécsén, a szatmárcsekei csónakfejfás temetőt, a nagyari Petőfi fát és a Luby-kúriát. Többször fürödhettünk is ezen a napon, végül miután elfoglaltuk a szállást lemehettünk a tivadari szabadstrandra.

Az elkövetkezendő napokban mindig 50 kilométer fölött volt az út, amit megtettünk.

A negyedik nap végén Vásárosnamény-Gergelyiugornyán volt a szállásunk, de előtte megnéztük a Tarpai szárazmalmot, a Tarpai-Nagyhegyet, valamint Csarodán a mosolygó szentek templomát és a tákosi, három malomkőre épült, paticsfalú templomot. Amikor megérkeztünk, vacsoráztunk és kapott a csapat egy kis meglepetés elemózsiát a nagymamámtól. A nap végén kicsit tovább maradhattunk fent, de előtte még lemehettünk egy-két órára a gergelyiugornyai szabadstrandra.

Ötödik napon sétahajókáztunk egyet a Tiszán. Utunk során megismerkedtünk a Lónyay család történetével. Végül megérkeztünk Tuzsérra, ahol a szabadstrand mellett volt a szállásunk, amit kihasználtunk és egész későig fürödhettünk a Tiszában. A vacsora is nagyon finom volt, ugyanis pizzát ettünk. Reggel több péksütemény közül is lehetett választani.

Utolsó úticélunk Kisvárda volt, ahol egy kollégiumban aludtunk, ám mielőtt oda értünk, megnéztük Cigándon a Bodrogközi Múzeumportát, a Rétközi-tavat és Kisvárda történelmi városközpontját.

Az utolsó napon délelőtt még elmentünk az Aquacinema strandra, majd elindultunk haza.

Élményekkel teli hetet kaptunk és bár elképesztő forróságban, 39 fokos hőségben tekertünk a tötltéskoronán, mindenki nagyon élvezte az utat.

Annyi biztos, hogy defektekben (6 nap/15 defekt ) és templomokban hiányunk nem volt!